Az Európai Bizottság szerint a közösségimédia-platformoknak többet kell tenniük a fogyasztóvédelemért

Világ

A közösségi médiát üzemeltető vállalatoknak többet kell tenniük azért, hogy tartsák be az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat, ahogyan ezt az Európai Bizottság és a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságai tavaly márciusban kérték tőlük. Ma hozták nyilvánosságra a Facebook, a Twitter és a Google+ által szolgáltatási feltételeiken eszközölt módosításokat, amelyeket azért végeztek, hogy e feltételeket hozzáigazítsák az uniós fogyasztóvédelmi szabályokhoz.

A módosítások EU-szerte több mint negyed milliárd közösségimédia-használó javát fogják szolgálni. Az uniós felhasználókat nem fogják kötelezni arra, hogy lemondjanak az őket megillető uniós fogyasztóvédelmi jogokról, például az online vásárlástól való elállás jogáról. Panaszaikat Kalifornia helyett Európában nyújthatják be. A platformok, az offline szolgáltatókhoz hasonlóan, kiveszik majd tisztességes részüket az uniós fogyasztók iránti felelősségvállalásból. Ugyanakkor a változások csak részben tesznek eleget az uniós fogyasztóvédelmi szabályokban megfogalmazott követelményeknek.

Miközben a Google legutóbbi javaslatai láthatólag összhangban vannak a fogyasztóvédelmi hatóságok kéréseivel, a Facebook és különösen a Twitter csak részben oldotta meg a felelősségi kérdéssel és az esetleges tartalomeltávolításról vagy szerződés-megszüntetésről szóló felhasználói tájékoztatással kapcsolatos fontos problémákat.