Készpénzkímélő digitális megoldások használatára ösztönzik a debrecenieket

Helyi hírek Ország

Három területen működik együtt Debrecen a világelső MasterCard-dal a készpénzkímélő digitális megoldások népszerűsítése érdekében. Mindhárom szolgáltatás: a DKV e-jegye, a DV Parking új parkolási rendszere és a DIM online fizetési lehetősége sikert ért el.

A világ legfejlettebb régióiban és Debrecenben is egyre nagyobb teret hódítanak a Smart City megoldások, amelyek segítségével a városok hatékonyan integrálják és alkalmazzák a legújabb technológiákat.

2018 októberétől hónapokon át Debrecen a MasterCard Europe magyarországi képviseletével karöltve népszerűsíti azokat az innovatív megoldásokat, melyek az elektronikus fizetési módok elterjedését ösztönzik.

A MasterCard Europe magyarországi képviselete a lehetséges Smart City fejlesztési irányok közül olyan projektek kimunkálásában vállal támogató, együttműködő szerepet, amelyek az adott szolgáltatást nem egyszerűen korszerűsítik, hanem a modernizáción túl megkönnyítik az igénybe vevők mindennapjait, emellett illeszkednek a kormányzat Digitális jólét programjába és a készpénzhasználat visszaszorítását célzó gazdaságfehérítő és versenyképességjavító, élénkítő törekvéseibe is.

A kommunikációs kampány során három sikeres smart megoldást népszerűsítettek:

  • A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. által 2017 októberében bevezetett elektronikus jegy- és bérletrendszer, mely az új típusú, chip-el ellátott személyigazolvánnyal és diákigazolvánnyal rendelkező utasoknak biztosít papírmentes utazást és 2017 decemberétől online is megvásárolható, gyorsan és kényelmesen. Elektronikus jegy és bérletből eddig több, mint 20.000 került már értékesítésre, melynek 3/4-ét online bankkártyás fizetéssel vásároltak meg.
  • DV Parking Kft. által 2018 júniusában Magyarországon először Debrecenben bevezetett Rollet alkalmazás, amelynek segítségével egyszerűen, az okostelefonunkkal automatikusan, egyetlen egy érintés nélkül fizethetjük parkolásunkat valamennyi városi mélygarázsban és Városközpont parkolóban. Az átadást követő napokban több száz felhasználó regisztrált, rendkívül kedvezők az eddigi tapasztalatok. 2018 utolsó 3 hónapjában több, mint 5.000 parkolás – fizetős és bérlettel rendelkező – történt az alkalmazáson keresztül, összesen több, mint 50.000 órát parkolva.
  • A Debreceni Intézmény Működtető Központ (DIM) 2018 decemberében indult online szülői felülete egyedülálló módon lehetővé teszi a gyermekek szüleinek, hogy otthonról gyorsan, kényelmesen intézhessék az étkeztetésükkel kapcsolatos ügyeiket, csekkmentes befizetéseket bankkártyával, számlák letöltését, adatváltozás bejelentést. A 12.000 fizetőből már az első alkalommal, decemberben közel 500-an fizettek bankkártyával, mely januárban tovább emelkedett.

A kampány során a minél szélesebb körű elérés érdekében a különböző városban elérhető marketingeszközök kerültek felhasználásra. TV és rádió szpot készült, bannerek online portálokon, megjelenések print magazinokban, óriásplakátokon és a közösségi közlekedés járművein, villamoson és több mint 30 buszon. A hirdetések egy részével januárban is találkozhatnak még a lakosok.

A készpénzkímélő megoldásoknak köszönhetően kényelmesen, gyorsabban és rugalmasabban intézhetők a pénzügyek, kevesebb sorban állásra van szükség. A befizetések akár online (otthonról) is kezdeményezhetők és átláthatók. A fizetési felületek használata kézenfekvő, a jegyvásárlások, parkolási díjak fizetése egyszerűbbé válnak. Mindez a debreceni lakosság számára nagy segítséget jelent, hiszen mentesülhetnek a gyakran időigényes ügyintézés terhei alól.

A kampány sikerességére és a közös célokra való tekintettel, mind Debrecen város önkormányzata, mind a MasterCard Europe Magyarországi képviselete nyitott az együttműködés folytatására a jövőben.